Shamshiyeva Nargizaxon Nosirxoʻja qizi
- Marketing jurnali 5-son

- 10 авг. 2024 г.
- 2 мин. чтения

OLIY TAʼLIM MUASSASALARIDA RAQOBATBARDOSHLIKNI BOSHQARISHNING ZAMONAVIY USUL VA YONDASHUVLARI
Shamshiyeva Nargizaxon Nosirxoʻja qizi
TDIU Marketing kafedrasi dotsenti, i.f.n
Annotatsiya
Mazkur maqolada oliy taʼlim xizmatlari bozorlarida universitetlar oʻrtasidagi raqobatni anʼanaviy tadqiqot yondashuvlari orqali tahlil qilish boʻyicha yondashuvlar ishlab chiqilgan. Aniqlangan yondashuvlar asosida zamonaviy universitetlarda samarali marketing menejmentini tashkil qilish uchun muhim boʻlgan omillar aniqlangan. Tadqiqot natijalari asosida oliy taʼlim muassasalarining (OTM) raqobatbardoshligini boshqarishning xulq-atvor, tizimli va innovatsion nazariyalarni birlashtirish asosida kompleks yondashuv ishlab chiqilgan.
Kalit soʻzlar: oliy taʼlim muassasalari (OTM), xulq-atvor yondashuvi, tarkibiy yondashuv, innovatsion yondashuv, marketingni boshqarish, isteʼmolchi motivlari, raqobat strategiyasi, bozor pozitsiyasi, maqsadli marketing, raqobatbardoshlik nazariyasi
Аннотация
В данной статье разработаны подходы к анализу конкуренции между вузами на рынках услуг высшего образования посредством традиционных исследовательских подходов. На основе выявленных подходов выявлены факторы, важные для организации эффективного управления маркетингом в современных университетах. По результатам исследования разработан комплексный подход к управлению конкурентоспособностью высших учебных заведений (ВУЗов), основанный на интеграции поведенческой, системной и инновационной теорий.
Ключевые слова: высшие учебные заведения (ВУЗы), поведенческий подход, структурный подход, инновационный подход, управление маркетингом, потребительская мотивация, конкурентная стратегия, положение на рынке, целевой маркетинг, теория конкурентоспособности.
Abstract
In this article, approaches to the analysis of competition between universities in higher education services markets through traditional research approaches have been developed. Based on the identified approaches, the factors that are important for the organization of effective marketing management in modern universities are identified. Based on the results of the research, a comprehensive approach to the management of the competitiveness of higher education institutions (HE) was developed based on the integration of behavioral, systematic and innovative theories.
Keywords: higher education (HE), behavioral approach, structural approach, innovative approach, marketing management, consumer motives, competitive strategy, market position, targeted marketing, competitiveness theory










Комментарии