Abdurashidova Nigora Alisherovna
- Marketing jurnali 3-son

- 12 июн. 2024 г.
- 2 мин. чтения

AVTOMOBIL BOZORI BENCHMARKINGINI AMALGA OSHIRISH JARAYONIDA MIJOZLAR QARORLARLARIGA TAʼSIR ETUVCHI OMILLARNI BAHOLASH
Abdurashidova Nigora Alisherovna
TDIU, tadqiqotchi
Annatotsiya
Maqolada avtomobil sanoatida benchmarkingni amalga oshirish jarayonida mijozlar qarorlariga taʼsir etuvchi omillarni baholash boʻyicha ekspert baholash amalga oshirilgan. Ekspert baholash quyidagi omillarning ahamiyatini aniqlashga qaratilgan: ishlab chiqarish modellari turlari (assortiment), avtomobil sifati, avtomobil narxi, daromadlilik, qoʻllaniladigan marketing strategiyasi, mijozlar bilan ishlash tizimi sifati, brend taniqliligi, kadrlar bilan taʼminlanganlik (salohiyati) kabilar. Ekspert baholash natijalariga koʻra avtomobil sanoatida benchmarkingni tatbiq etish uchun etalon sifatida tanlab olish mumkin boʻlgan omillar asos sifatida qabul qilingan.
Key words: ekspert bahosi, omillar, mijozlar qarorlari, taqqoslash, avtomobil sanoati, ishlab chiqarish modellari, avtomobil sifati, avtomobil narxi, brendni tan olish
Аннотация
В статье проведена экспертная оценка факторов, влияющих на решения клиентов при проведении бенчмаркинга в автомобильной отрасли. Экспертная оценка направлена на определение значимости следующих факторов: виды выпускаемых моделей (ассортимент), качество автомобиля, цена автомобиля, рентабельность, применяемая маркетинговая стратегия, качество системы обслуживания клиентов, узнаваемость бренда, кадровое обеспечение (компетентность) и т. д. По результатам экспертной оценки за основу приняты факторы, которые могут быть выбраны в качестве ориентиров для реализации бенчмаркинга в автомобильной промышленности.
Ключевые слова: экспертная оценка, факторы, решения клиентов, сравнение, автомобильная промышленность, серийные модели, качество автомобиля, цена автомобиля, узнаваемость бренда.
Abstract
In the article, an expert assessment of factors influencing customer decisions during benchmarking in the automotive industry was carried out. Expert assessment is aimed at determining the importance of the following factors: types of production models (assortment), car quality, car price, profitability, applied marketing strategy, quality of the customer service system, brand recognition, staffing (competence), etc. According to the results of expert assessment, the factors that can be selected as benchmarks for the implementation of benchmarking in the automobile industry are accepted as a basis.
Kalit soʻzlar: expert assessment, factors, customer decisions, benchmarking, automotive industry, production models, car quality, car price, brand recognition.










Комментарии