Abduraxmonov Adxamjon Sultonboyevich
- Marketing jurnali 4-son 2025-yil
- 5 мая
- 2 мин. чтения

OZIQ-OVQAT BOZORI KONYUNKTURASINI BAHOLASH USULLARINI
TAKOMILLASHTIRISH
Abduraxmonov Adxamjon Sultonboyevich
Namangan davlat texnika universiteti oʻqituvchisi
Annotatsiya
Ushbu maqolada oziq-ovqat bozori konyunkturasini baholashda mavjud usullar
tahlil qilinib, ularning samaradorligini oshirish boʻyicha ilmiy asoslangan takliflar
ishlab chiqilgan. Tadqiqot davomida hududiy oziq-ovqat bozori xususiyatlari,
narxlarning shakllanishiga taʼsir etuvchi asosiy omillar va talab-taklif munosabatlari
chuqur oʻrganilgan. Shuningdek, konyunkturani baholashda iqtisodiy-statistik
usullarni takomillashtirish zarurligi asoslab berilgan. Muallif tomonidan bozordagi
holatni tezkor va aniq baholash imkonini beruvchi zamonaviy raqamli texnologiyalar
hamda axborot tizimlaridan foydalanish imkoniyatlari ham tahlil qilinib, tegishli ilmiyamaliy
tavsiyalar ishlab chiqilgan.
Kalit soʻzlar: oziq-ovqat bozori, bozor konyunkturasi, talab va taklif, narx
shakllanishi, iqtisodiy-statistik usullar, raqamlashtirish, bozordagi vaziyatni baholash,
hududiy rivojlanish, axborot texnologiyalari, samaradorlikni oshirish.
Аннотация
В статье анализируются существующие методы оценки конъюнктуры
продовольственного рынка и предлагаются научно-обоснованные направления
по их совершенствованию. В процессе исследования детально изучены
особенности региональных продовольственных рынков, ключевые факторы,
влияющие на формирование цен, а также взаимоотношения спроса и
предложения. Научно обоснована необходимость совершенствования
экономико-статистических методов оценки конъюнктуры. Автором
рассмотрены возможности использования современных цифровых технологий и
информационных систем для оперативной и точной оценки ситуации на рынке и
представлены соответствующие научно-практические рекомендации.
Ключевые слова: продовольственный рынок, рыночная конъюнктура,
спрос и предложение, ценообразование, экономико-статистические методы,
цифровизация, оценка рыночной ситуации, региональное развитие,
информационные технологии, повышение эффективности.
Abstract
This article analyzes existing methods of assessing the conjuncture of the food
market and proposes scientifically grounded recommendations for improving their
effectiveness. During the research, the specific features of regional food markets, major
factors influencing price formation, and supply-demand relationships were thoroughly
studied. The necessity of improving economic-statistical methods for market
conjuncture assessment was scientifically substantiated. Additionally, the author
explores the potential for utilizing modern digital technologies and information systems to rapidly and accurately assess market conditions, presenting relevant
scientific and practical recommendations.
Keywords: food market, market conjuncture, supply and demand, price
formation, economic-statistical methods, digitalization, market condition assessment,
regional development, information technologies, efficiency enhancement.










Комментарии