top of page

Abduraxmonov Adxamjon Sultonboyevich


ree

OZIQ-OVQAT BOZORI KONYUNKTURASINI BAHOLASH USULLARINI

TAKOMILLASHTIRISH

Abduraxmonov Adxamjon Sultonboyevich

Namangan davlat texnika universiteti oʻqituvchisi

Annotatsiya

Ushbu maqolada oziq-ovqat bozori konyunkturasini baholashda mavjud usullar

tahlil qilinib, ularning samaradorligini oshirish boʻyicha ilmiy asoslangan takliflar

ishlab chiqilgan. Tadqiqot davomida hududiy oziq-ovqat bozori xususiyatlari,

narxlarning shakllanishiga taʼsir etuvchi asosiy omillar va talab-taklif munosabatlari

chuqur oʻrganilgan. Shuningdek, konyunkturani baholashda iqtisodiy-statistik

usullarni takomillashtirish zarurligi asoslab berilgan. Muallif tomonidan bozordagi

holatni tezkor va aniq baholash imkonini beruvchi zamonaviy raqamli texnologiyalar

hamda axborot tizimlaridan foydalanish imkoniyatlari ham tahlil qilinib, tegishli ilmiyamaliy

tavsiyalar ishlab chiqilgan.

Kalit soʻzlar: oziq-ovqat bozori, bozor konyunkturasi, talab va taklif, narx

shakllanishi, iqtisodiy-statistik usullar, raqamlashtirish, bozordagi vaziyatni baholash,

hududiy rivojlanish, axborot texnologiyalari, samaradorlikni oshirish.

Аннотация

В статье анализируются существующие методы оценки конъюнктуры

продовольственного рынка и предлагаются научно-обоснованные направления

по их совершенствованию. В процессе исследования детально изучены

особенности региональных продовольственных рынков, ключевые факторы,

влияющие на формирование цен, а также взаимоотношения спроса и

предложения. Научно обоснована необходимость совершенствования

экономико-статистических методов оценки конъюнктуры. Автором

рассмотрены возможности использования современных цифровых технологий и

информационных систем для оперативной и точной оценки ситуации на рынке и

представлены соответствующие научно-практические рекомендации.

Ключевые слова: продовольственный рынок, рыночная конъюнктура,

спрос и предложение, ценообразование, экономико-статистические методы,

цифровизация, оценка рыночной ситуации, региональное развитие,

информационные технологии, повышение эффективности.

Abstract

This article analyzes existing methods of assessing the conjuncture of the food

market and proposes scientifically grounded recommendations for improving their

effectiveness. During the research, the specific features of regional food markets, major

factors influencing price formation, and supply-demand relationships were thoroughly

studied. The necessity of improving economic-statistical methods for market

conjuncture assessment was scientifically substantiated. Additionally, the author

explores the potential for utilizing modern digital technologies and information systems to rapidly and accurately assess market conditions, presenting relevant

scientific and practical recommendations.

Keywords: food market, market conjuncture, supply and demand, price

formation, economic-statistical methods, digitalization, market condition assessment,

regional development, information technologies, efficiency enhancement.



Комментарии


bottom of page