Amirkulov Akram Ziyayevich“Taʼlim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi taʼlim integratsiyasi va xalqaro standartlar tahlili guruhi rahbari, Phd
- Marketing jurnali 1-son

- 13 апр. 2024 г.
- 2 мин. чтения

OLIY TAʼLIM MUASSASALARINI BOSHQARISHDA MARKETING VOSITALARIDAN FOYDALANISH
Annotatsiya. Mazkur maqolada zamonaviy bozor sharoitida oliy taʼlim muassasalari faoliyatiga marketing yondashuvining tegishli jihatlarini tatbiq etish masalalari tadqiq etilgan. Bugungi kunda zamonaviy mehnat bozori, talaba va ota-onalar istaklarini oʻziga xos xususiyatlari va taʼlim bozoridagi raqobat muammolariga yechim topish oliy taʼlim muassasalari oldida turgan muhim masalalardan biri hisoblanadi. Taʼlim xizmatlarining marketing yondashuvi mijozlarning ichki va tashqi ehtiyojlariga yoʻnaltirilganligini, raqobatbardosh bozorda barqarorlikning kafolati sifatida muassasaning brend imijini yaratish uchun taʼlim va ilmiy tadqiqot yondashuvini moslashtirishni oʻz ichiga oladi. Oʻzbekistondagi oliy taʼlim muassasalari raqobatbardosh global taʼlim landshafti talablariga javob berishda tobora koʻproq muammolarga duch kelmoqda. Ushbu muhitda rivojlanish uchun universitetlar va kollejlar oʻzlari taqdim etayotgan taʼlim va xizmatlar sifatini oshirish uchun innovatsion yondashuvlarni qoʻllashlari zarur. Marketing taʼlim muassasalari imijini shakllantirishda, talabalarni jalb qilishda va yuqori sifatli oʻquv dasturlari hamda xizmatlarini taqdim etishda hal qiluvchi rol oʻynaydi.
Kalit soʻzlar: taʼlim marketingi, marketing aloqalari, manfaatdor tomonlar, brend kapitali
Аннотация. В данной статье исследуются вопросы применения соответствующих аспектов маркетингового подхода к деятельности высших учебных заведений в современных рыночных условиях. Сегодня поиск решения проблем конкуренции на современном рынке труда, пожеланий студентов и родителей, конкуренции на образовательном рынке является одним из важных вопросов, стоящих перед высшими учебными заведениями. Маркетинговый подход образовательных услуг предполагает ориентацию на внутренние и внешние потребности клиентов, адаптацию образовательного и научно-исследовательского подхода для создания имиджа бренда учреждения как гарантии стабильности на конкурентном рынке. Высшие учебные заведения Узбекистана все чаще сталкиваются с проблемами удовлетворения требований конкурентного глобального образовательного пространства. Чтобы процветать в этой среде, университетам и колледжам необходимо применять инновационные подходы к улучшению качества образования и услуг, которые они предоставляют. Маркетинг играет решающую роль в построении имиджа учебных заведений, привлечении студентов и предоставлении качественных образовательных программ и услуг.
Ключевые слова: образовательный маркетинг, маркетинговые коммуникации, заинтересованные стороны, капитал бренда.
Annotation. In this article, the issues of applying relevant aspects of the marketing approach to the activities of higher education institutions in the modern market conditions are studied. Today, finding a solution to the problems of competition in the modern labor market, studentsʼ and parentsʼ wishes, and competition in the educational market is one of the important issues facing higher education institutions. The marketing approach of educational services involves the orientation of the internal and external needs of customers, the adaptation of the educational and scientific research approach to create the brand image of the institution as a guarantee of stability in the competitive market. Higher education institutions in Uzbekistan are increasingly facing challenges in meeting the demands of a competitive global education landscape. To thrive in this environment, universities and colleges need to adopt innovative approaches to improve the quality of education and services they provide. Marketing plays a crucial role in building the image of educational institutions, attracting students and providing high quality educational programs and services.
Keywords: educational marketing, marketing communications, stakeholders, brand equity










Комментарии