top of page

Axmedov Ikrom Akramovich


ree

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI TASHQI IQTISODIY ALOQALARINI RIVOJLANTIRISHDA MARKETINGDAN SAMARALI FOYDALANISH YOʻNALISHLARI

Axmedov Ikrom Akramovich

Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti professori, i.f.d.

Toshkent, Oʻzbekiston, i.axmedov@tsue.uz

hhtps://orcid.orq/0009-0006-1866-4456

 

Annotatsiya. Ushbu maqolada tashqi iqtisodiy aloqalarni rivojlantirishda xalqaro va milliy marketingdan foydalanish bilan bogʻliq muammolar oʻrganilgan. Xalqaro marketing tashqi bozor konyunkturasi asosida milliy ishlab chiqarishni shakllantirishi, oʻz ixtisoslashuvini aniqlashi va kompaniyalarning tashqi iqtisodiy, savdo faoliyatini tashkil etishi, boshqarish va nazorat qilish sifatida tahlil etilgan. Korxonalarning tashqi iqtisodiy faoliyatdagi raqobatdoshligini baholashning uslublari tahlil etilgan. Raqobatdoshlikka taʼsir etuvchi diversifikatsiya, modernizatsiya va innovatsion omillarning taʼsiri tahlil etilgan va mamlakat eksport salohiyatini oshirishda ularning muhim ahamiyat kasb etishi ochib berilgan va izohlangan.

Kalit soʻzlar: tashqi iqtisodiy faoliyat, marketing, xalqaro marketing, raqobat, raqobatdoshlik, raqobatdoshlikka taʼsir etuvchi omillar, raqobatli ustunlik, eksport salohiyati, diversifikatsiya.

Аннотация: В данной статье рассматриваются проблемы, связанные с использованием международного и национального маркетинга в развитии внешнеэкономических связей. Анализируются методы оценки конкурентоспособности предприятий внешнеэкономической деятельности. Проанализировано влияние диверсификационных, модернизационных и инновационных факторов, влияющих на конкурентоспособность, выявлена ​​и объяснена их важная роль в повышении экспортного потенциала страны. 

Ключевые слова: внешнеэкономическая деятельность, маркетинг, международный маркетинг, конкуренция, конкурентоспособность, факторы влияющие на конкурентоспособность, конкурентное преимущество, экспортный потенциал, диверсификация.

Abstract. This article examines the problems associated with the use of international and national marketing in the development of foreign economic relations. International marketing is analyzed as the formation of national production on the basis of external market conditions, the definition of their specialization and the organization, management and control of foreign economic and trading activities of companies. Methods for assessing the competitiveness of enterprises of foreign economic activity are analyzed. The influence of diversification, modernization and innovation factors affecting competitiveness is analyzed, their important role in increasing the country's export potential is identified and explained.

Keywords: foreign economic activity, marketing, international marketing, competition, competitiveness, factors affecting competitiveness, competitive advantage, export potential, diversification. 



Комментарии


bottom of page