top of page

Azadova Bonuposhsha Alisher qizi

ree

ALKAGOL MAHSULOTLARI BOZORIDA MIJOZLAR XULQ-AVTORI TADQIQI VA AXLOQIY MARKETING VOSITALARIDAN FOYDALANISHNI TAKOMILASHTIRISH

Azadova Bonuposhsha Alisher qizi

TDIU, Marketing kafedrasi doktoranti

Annotatsiya

Mazkur maqolada alkogol mahsulotlari bozorida mijozlar xulq-avtorini oʻrganish boʻyicha olib borilgan marketing tadqiqotlari natijalari keltirilgan. Ilmiy adabiyotlarni oʻrganish natijalari asosida axloqiy marketingning asosiy prinsiplari aniqlangan. Alkogol mahsulotlari mijozlari isteʼmol qilish xususiyatlariga koʻra guruhlarga ajratilgan. Ajratilgan isteʼmolchilar guruhlarining alkogol mahsulotlari isteʼmol qilishida ijtimoiy-axloqiy meʼyorlarini namoyon boʻlishi diskriminant tahlil usuli asosida tadqiq etilgan. Natijalarga koʻra, alkogol mahsulotlari isteʼmol qiluvchilarga axloqiy marketing dastaklaridan foydalanish boʻyicha takliflar ishlab chiqilgan.

Kalit soʻzlar: Axloqiy marketing, ijtimoiy marketing, mijozlar xulq-avtori, diskriminant tahlil, isteʼmolchilar guruhi

Аннотация

В данной статье представлены результаты маркетингового исследования, проведенного по изучению поведения покупателей на рынке алкогольной продукции. На основе результатов научной литературы определены основные принципы этического маркетинга. Потребители алкогольной продукции разделены на группы по особенностям потребления. Проявление социальных и моральных норм в потреблении алкогольной продукции отдельными группами потребителей изучалось на основе метода дискриминантного анализа. По результатам были разработаны предложения по использованию инструментов этического маркетинга для потребителей алкоголя.

Ключевые слова: Этический маркетинг, социальный маркетинг, поведение клиентов, дискриминантный анализ, группа потребителей.

Abstract

This article presents the results of marketing research conducted on the study of customer behavior in the market of alcohol products. Based on the results of scientific literature, the main principles of ethical marketing have been determined. Customers of alcohol products are divided into groups according to their consumption characteristics. The manifestation of social and moral norms in the consumption of alcohol products of separate groups of consumers was studied based on the method of discriminant analysis. According to the results, proposals were developed for the use of ethical marketing tools for alcohol consumers.

Keywords: Ethical marketing, social marketing, customer behavior, discriminant analysis, consumer group.



Комментарии


bottom of page