Bayhonov Baxodir Tursunbayevich
- Marketing jurnali 4-son 2025-yil
- 5 мая
- 2 мин. чтения

TAʼLIM XIZMATLARI BOZORIDA “IQTISODIYOT”
YOʻNALISHLARINING SAMARADORLIGINI EKONOMETRIK
BAHOLASH
Bayhonov Baxodir Tursunbayevich
Toshkent xalqaro moliyaviy boshqaruv va
texnologiyalar universiteti
(DSc) Professori
E-mail: b.bayxonov@tift.uz
Saydullayeva Saodat Abdumajitovna
Toshkent xalqaro moliyaviy boshqaruv va
texnologiyalar universiteti
(PhD) dotsenti
E-mail: s.saydullayeva@tift.uz
Annotatsiya
Mazkur tadqiqotda taʼlim xizmatlari bozorida “Iqtisodiyot” yoʻnalishlarining
samaradorligi zamonaviy ekonometrik usullar asosida baholanadi. Ishda kadrlar
tayyorlash sifati, bitiruvchilarning mehnat bozoridagi holati, ularning ish haqi darajasi
va bandlik koʻrsatkichlari asosiy oʻzgaruvchilar sifatida tanlanadi. Panel maʼlumotlar
asosida qurilgan regressiya modellari orqali taʼlim sifati bilan iqtisodiy natijalar
oʻrtasidagi bogʻliqlik tahlil qilinadi. Tadqiqotda statistik ahamiyatlilik,
multikolinearlik va avtokorrelyatsiya kabi muhim ekonometrik muammolar hisobga
olingan. Olingan natijalar asosida iqtisodiy taʼlim samaradorligini oshirishga
qaratilgan ilmiy asoslangan takliflar ishlab chiqiladi.
Kalit soʻzlar: ekonometrik tahlil, iqtisodiy taʼlim, samaradorlik koʻrsatkichlari,
mehnat bozori, panel maʼlumotlar, regressiya modeli, bandlik darajasi, taʼlim
xizmatlari bozori
Аннотация
В данном исследовании оценивается эффективность образовательных услуг
в направлении «Экономика» на основе современных эконометрических методов.
В работе в качестве основных переменных рассматриваются качество
подготовки кадров, положение выпускников на рынке труда, уровень их
заработной платы и показатели занятости. С помощью регрессионных моделей,
построенных на основе панельных данных, анализируется взаимосвязь между
качеством образования и экономическими результатами. В исследовании учтены
такие важные эконометрические проблемы, как статистическая значимость,
мультиколлинеарность и автокорреляция. На основе полученных результатов
разработаны научно обоснованные предложения по повышению эффективности
экономического образования.
Ключевые слова: эконометрический анализ, экономическое образование,
показатели эффективности, рынок труда, панельные данные, регрессионная
модель, уровень занятости, рынок образовательных услуг.
Abstract
In this study, the effectiveness of "Economics" areas in the educational services
market is assessed based on modern econometric methods. The main variables in the
work are the quality of personnel training, the position of graduates in the labor market,
the level of their wages, and employment indicators. Using regression models built on
panel data, the relationship between the quality of education and economic results is
analyzed. The study considers important econometric problems such as statistical
significance, multicollinearity, and autocorrelation. Based on the obtained results,
scientifically based proposals aimed at increasing the effectiveness of economic
education are being developed.
Keywords: econometric analysis, economic education, performance indicators,
labor market, panel data, regression model, employment rate, education services
market










Комментарии