top of page

Bayhonov Baxodir Tursunbayevich


ree

TAʼLIM XIZMATLARI BOZORIDA “IQTISODIYOT”

YOʻNALISHLARINING SAMARADORLIGINI EKONOMETRIK

BAHOLASH

Bayhonov Baxodir Tursunbayevich

Toshkent xalqaro moliyaviy boshqaruv va

texnologiyalar universiteti

(DSc) Professori

Saydullayeva Saodat Abdumajitovna

Toshkent xalqaro moliyaviy boshqaruv va

texnologiyalar universiteti

(PhD) dotsenti

Annotatsiya

Mazkur tadqiqotda taʼlim xizmatlari bozorida “Iqtisodiyot” yoʻnalishlarining

samaradorligi zamonaviy ekonometrik usullar asosida baholanadi. Ishda kadrlar

tayyorlash sifati, bitiruvchilarning mehnat bozoridagi holati, ularning ish haqi darajasi

va bandlik koʻrsatkichlari asosiy oʻzgaruvchilar sifatida tanlanadi. Panel maʼlumotlar

asosida qurilgan regressiya modellari orqali taʼlim sifati bilan iqtisodiy natijalar

oʻrtasidagi bogʻliqlik tahlil qilinadi. Tadqiqotda statistik ahamiyatlilik,

multikolinearlik va avtokorrelyatsiya kabi muhim ekonometrik muammolar hisobga

olingan. Olingan natijalar asosida iqtisodiy taʼlim samaradorligini oshirishga

qaratilgan ilmiy asoslangan takliflar ishlab chiqiladi.

Kalit soʻzlar: ekonometrik tahlil, iqtisodiy taʼlim, samaradorlik koʻrsatkichlari,

mehnat bozori, panel maʼlumotlar, regressiya modeli, bandlik darajasi, taʼlim

xizmatlari bozori

Аннотация

В данном исследовании оценивается эффективность образовательных услуг

в направлении «Экономика» на основе современных эконометрических методов.

В работе в качестве основных переменных рассматриваются качество

подготовки кадров, положение выпускников на рынке труда, уровень их

заработной платы и показатели занятости. С помощью регрессионных моделей,

построенных на основе панельных данных, анализируется взаимосвязь между

качеством образования и экономическими результатами. В исследовании учтены

такие важные эконометрические проблемы, как статистическая значимость,

мультиколлинеарность и автокорреляция. На основе полученных результатов

разработаны научно обоснованные предложения по повышению эффективности

экономического образования.

Ключевые слова: эконометрический анализ, экономическое образование,

показатели эффективности, рынок труда, панельные данные, регрессионная

модель, уровень занятости, рынок образовательных услуг.

Abstract

In this study, the effectiveness of "Economics" areas in the educational services

market is assessed based on modern econometric methods. The main variables in the

work are the quality of personnel training, the position of graduates in the labor market,

the level of their wages, and employment indicators. Using regression models built on

panel data, the relationship between the quality of education and economic results is

analyzed. The study considers important econometric problems such as statistical

significance, multicollinearity, and autocorrelation. Based on the obtained results,

scientifically based proposals aimed at increasing the effectiveness of economic

education are being developed.

Keywords: econometric analysis, economic education, performance indicators,

labor market, panel data, regression model, employment rate, education services

market



Комментарии


bottom of page