Bobojonov Baxrombek Ruzimovich
- Marketing jurnali 5-son 2025 yil

- 4 июн.
- 2 мин. чтения

FARMASEVTIKA MAHSULOTLARI BOZORIDA KOMPANIYANING
MIJOZLAR BILAN MUNOSABATLARINI OʻZIGA XOS XUSUSIYATLARI
Bobojonov Baxrombek Ruzimovich
TDIU “Marketing” kafedrasi dotsenti, PhD,
Annotatsiya
Bugungi kunda yuqori raqobatbardosh farmatsevtika bozorida kuchli mijozlar
munosabatlarini oʻrnatish va qoʻllab-quvvatlash har qachongidan ham muhimroqdir.
Tez rivojlanayotgan farmatsevtika mahsulotlariga boʻlgan ehtiyojlar va shaxsga
yoʻnaltirilgan xizmatlarga boʻlgan talab ortib borayotganligi sababli, kompaniyalar
shunchaki mahsulotlarni taqdim etishdan tashqariga chiqishlari kerak — ular oʻz
mijozlari bilan ishonch, sodiqlik va ochiq muloqotni kuchaytirishlari lozim. Ishlab
chiqaruvchi, distribyutor yoki tibbiy xizmat koʻrsatuvchi provayder boʻladimi, ushbu
sohadagi qiyinchiliklar va imkoniyatlarni tushunish uzoq muddatli muvaffaqiyatga
olib keladigan mazmunli aloqalarni rivojlantirishning kalitidir. Ushbu maqolada
farmatsevtika bozorida mijozlar munosabatlarini mustahkamlashning oʻziga xos
xususiyatlari keltirilgan boʻlib, bu korxonaga foyda keltiradigan uzoq muddatli
hamkorlikni yaratishga yordam beradi.
Kalit soʻzlar: mijozlar bilan aloqalarni boshqarish, xarajatlar nazorati,
rentabellik, patent muhofazasi.
Аннотация
На современном высококонкурентном фармацевтическом рынке
построение и поддержание прочных отношений с клиентами важнее, чем когда-
либо. С учетом быстро меняющихся потребностей в фармацевтической
продукции и растущего спроса на персонализированные услуги
фармацевтические компании должны выходить за рамки простой поставки
продукции — они должны укреплять доверие, лояльность и открытое общение
со своими клиентами. Независимо от того, производитель ли это, дистрибьютор
или поставщик медицинских услуг, понимание проблем и возможностей в этой
отрасли является ключом к развитию значимых отношений, которые ведут к
долгосрочному успеху.
В этой статье описываются особенности построения отношений с
клиентами на фармацевтическом рынке, которые помогут создать долгосрочные
партнерские отношения, приносящие пользу бизнесу.
Ключевые слова: Управление взаимоотношениями с клиентами, контроль
затрат, рентабельность, патентная защита.
Abstract
In todayʼs highly competitive pharmaceutical market, building and maintaining
strong customer relationships is more important than ever. With rapidly evolving
pharmaceutical product needs and increasing demand for personalized services,
pharmaceutical companies must go beyond simply delivering products – they must
foster trust, loyalty, and open communication with their customers. Whether a
manufacturer, distributor, or healthcare provider, understanding the challenges and opportunities in this industry is key to developing meaningful relationships that lead to
long-term success.
This article outlines the specifics of building customer relationships in the
pharmaceutical market, which will help create long-term partnerships that benefit the
business.
Keywords: Customer relationship management, cost control, profitability, patent
protection.










Комментарии