Bozorov Ubaydullo Baxshulloyevich
- Maketing jurnali 4-son

- 12 июл. 2024 г.
- 2 мин. чтения

ELEKTRON TIJORAT INFRATUZILMASI ASOSIDA RAQAMLI IQTISODIYOTNI RIVOJLANTIRISH MEXANIZMLARI
Bozorov Ubaydullo Baxshulloyevich
Muhammad al-Xorazmiy nomidagi
Toshkent Axborot Texnologiyalari Universiteti tadqiqotchisi
ORCID: 0009-0008-9063-9719
Annotatsiya
Maqola Oʻzbekistonda raqamli iqtisodiyotni rivojlantirishning dolzarb muammosiga bag‘ishlangan boʻlib, bu jarayonda elektron tijoratning oʻrni va salohiyatini koʻrib chiqadi. Ishda asosiy raqamli biznes modellari, ularning afzalliklari va dastur xususiyatlari tahlil qilinadi. Elektron tijoratni rivojlantirish mexanizmlari va uning raqamli iqtisodiyotni rivojlantirishga ta’sirini oʻrganishga alohida e’tibor qaratilmoqda. Ish muallifi elektron tijoratning infratuzilmaviy jihatlarini, jumladan, logistika, toʻlov tizimlari, elektron tijoratni oʻrganadi, shuningdek, ularni takomillashtirish va kengaytirish mexanizmlarini ishlab chiqadi. Maqola raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish bilan shug‘ullanuvchi davlat organlari va elektron tijorat texnologiyalarini muvaffaqiyatli joriy etishga intilayotgan korxonalar uchun amaliy ahamiyatga ega.
Kalit soʻzlar: Raqamli iqtisodiyot, biznes modellar, elektron tijorat mexanizmlari, elektron tijorat infratuzilmasi.
Аннотация
Статья посвящена актуальной проблеме развития цифровой экономики в Узбекистане, рассматривая роль и потенциал электронной коммерции в этом процессе. В работе анализируются основные модели цифрового бизнеса, их преимущества и особенности применения. Особое внимание уделяется исследованию механизмов развития электронной коммерции и ее влиянию на развитие цифровой экономики. Автор работы изучает инфраструктурные аспекты электронной коммерции, включая логистику, платежные системы, электронную торговлю, а также разрабатывает механизмы их улучшения и расширения. Статья имеет практическую ценность для государственных органов, занимающихся развитием цифровой экономики, и для предприятий, стремящихся к успешному внедрению технологий электронной коммерции.
Ключевые слова: Цифровая экономика, бизнес-модели, механизмы электронной коммерции, инфраструктура электронной коммерции.
Annotation
The article is devoted to the current problem of the development of the digital economy in Uzbekistan, considering the role and potential of e-commerce in this process. The work analyzes the main digital business models, their advantages and application features. Particular attention is paid to the study of the mechanisms of development of e-commerce and its impact on the development of the digital economy. The author of the work studies the infrastructural aspects of e-commerce, including logistics, payment systems, e-commerce, and also develops mechanisms for their improvement and expansion. The article is of practical value for government agencies involved in the development of the digital economy, and for enterprises seeking to successfully implement e-commerce technologies.
Key words: Digital economy, business models, e-commerce mechanisms, e-commerce infrastructure.










Комментарии