Buriyev Xakim Toshimovich
- Marketing jurnal 8-son

- 12 нояб. 2024 г.
- 2 мин. чтения

RAQOBATBARDOSHLIKNING ZAMONAVIY YONDASHUVLARI VA XUSUSIYATLARI
Buriyev Xakim Toshimovich
Samarqand davlat arxitektura-qurilish universiteti professor.v.b., i.f.n.
E-mail: x.buriyev@samdaqu.edu.uz,
Tel.: +998933599559
Annotatsiya
Oʻzbekiston Respublikasida qurilish sanoati korxonalarini texnologik yangilash bilan bir qatorda raqobat muhitini shakllantirishni yanada rivojlantirishni taqozo etmoqda. Bu esa, iqtisodiyotning globallashuvi jarayonlarining tezlashuvi, mamla-katlar iqtisodiyotining integratsiyalashuvi hamda sanoat bozorida raqobatning keskinlashuvi sharoitida dolzarb masaladir. Maqolada korxonaning bozordagi strategik maqsadlariga erishishda uning narxga asoslangan va narxsiz raqobat turlari, Shuningdek, maxsulot sifati bilan bogʻliq raqobatbardoshlikni shakllantirish yoʻna-lishlari ochib berilgan. Muallif tomonidan korxonalarda raqobatbardoshlikni boshqarish mexanizmi taklif qilingan.
Kalit soʻzlar: raqobat, raqobatbardoshlik, raqobatda ustunlik, narxga aoslangan raqobat, narxsiz raqobat, mahsulot sifati.
Аннотация
В Республике Узбекистан строительная отрасль требует дальнейшего развития создания конкурентной среды наряду с технологической модерни-зацией предприятий. Это актуальный вопрос в условиях ускорения процессов глобализации экономики, интеграции экономик стран, усиления конкуренции на промышленном рынке. В статье раскрываются виды ценовой и неценовой конкуренции, а также направления формирования конкурентоспособности, связанной с качеством продукции, для достижения стратегических целей компании на рынке. Автор предложил механизм управления конкурентос-пособностью предприятий.
Ключевые слова: конкуренция, конкурентоспособность, конкурентное преимущество, ценовая конкуренция, неценовая конкуренция, качество продукции.
Abstract
In the Republic of Uzbekistan, the construction industry requires the further development of the creation of a competitive environment along with the technological upgrading of enterprises. This is an urgent issue in the context of the acceleration of the processes of globalization of the economy, the integration of the economies of countries, and the intensifying competition in the industrial market. The article reveals the types of price-based and non-price competition, as well as directions for the formation of competitiveness related to product quality, in order to achieve the company's strategic goals in the market. The author proposed a mechanism for managing competitiveness in enterprises.
Keywords: competition, competitiveness, competitive advantage, price-based competition, non-price competition, product quality.










Комментарии