Eshmatov Sanjarbek AzimqulovichToshkent davlat iqtisodiyot universiteti dotsenti, i.f.d. (DSc.)
- Marketing jurnali 1-son

- 13 апр. 2024 г.
- 2 мин. чтения

OʻZBEKISTONDA SUT VA SUT MAHSULOTLARI BRENDIGA TAʼSIR ETUVCHI OMILLARNING STATISTIK TAHLILI
Annotatsiya. Mazkur maqolada sut mahsulotlari brendlari raqobatbardoshligiga taʼsir etuvchi sabab hamda oqibat omillari aniqlangan va tizimlashtirilgan. Mazkur omillar asosda brend raqobatbardoshligini mijozlar nuqtayi nazaridan baholash amalga oshirilgan. Raqabatbordoshlikni baholashda SmartPLS 4.0 paket dasturidan foydalanilgan va SEM modeli boʻyicha PLS algoritmi tuzilgan. Sut mahsulotlari brendlari boʻyicha raqobatbardoshlik omillarini aniqlash maqsadida oʻtkazilgan anketa soʻrovnomalarida jami 433 nafar respondent ishtirok etgan. Sut mahsulotlari brendlari boʻyicha raqobatbardoshlik omillarini aniqlash boʻyicha amalga oshirilgan tahlil natijalari mazkur tarmoqda brend jozibadorligi va raqobatbardoshligini oshirish boʻyicha ilmiy takliflar ishlab chiqishga asos boʻlgan.
Kalit soʻzlar: marketing, brend, sut va sut mahsulotlari, sabab omillari, kutilgan sifat, mahsulotga isteʼmolchi tomonidan berilgan qiymat, isteʼmolchining brenddan qoniqishi, mahsulotni bilish darajasi, sodiqlik, raqobatbardoshlik, PLS-SEM
Аннотация. В данной статье выявлены и систематизированы причинно-следственные факторы, влияющие на конкурентоспособность брендов молочной продукции. На основании этих факторов оценивалась конкурентоспособность бренда с точки зрения покупателей. Для оценки конкурентоспособности была использована пакетная программа SmartPLS 4.0 и создан алгоритм PLS на основе модели SEM. В анкетном опросе, проведенном с целью определения факторов конкурентоспособности брендов молочной продукции, приняли участие 433 респондента. Результаты расширенного анализа, проведенного с целью определения факторов конкурентоспособности брендов молочной продукции, послужили основой для разработки научных предложений по повышению привлекательности и конкурентоспособности бренда в данной отрасли.
Ключевые слова: маркетинг, бренд, молоко и молочные продукты, причинные факторы, ожидаемое качество, потребительская ценность продукта, удовлетворенность потребителя брендом, узнаваемость продукта, лояльность, конкурентоспособность, PLS-SEM.
Abstract. This article identifies and systematizes the cause and effect factors affecting the competitiveness of dairy product brands. Based on these factors, brand competitiveness was assessed from the point of view of customers. The SmartPLS 4.0 package program was used to evaluate the competitiveness and the PLS algorithm based on the SEM model was created. A total of 433 respondents took part in the questionnaire surveys conducted in order to determine the competitiveness factors for dairy product brands. The results of the increased analysis carried out to determine the competitiveness factors of dairy product brands were the basis for the development of scientific proposals for increasing the attractiveness and competitiveness of the brand in this sector.
Keywords: marketing, brand, milk and dairy products, causal factors, expected quality, consumer value of the product, consumer brand satisfaction, product awareness, loyalty, competitiveness, PLS-SEM










Комментарии