Ikramova Taxmina Latifovna
- Marketing jurnali 3-son

- 11 июн. 2024 г.
- 1 мин. чтения

INTRODUCTION OF MARKETING STRATEGY TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF TEXTILE ENTERPRISES
Ikramova Taxmina Latifovna
Samarkand Institute of Economics and Service, PhD, doctoral student
Abstract
Manufacturing enterprises of the textile and light industry of Uzbekistan are a large diversified production complex with a high level of equipment. These enterprises are able to supply a wide range of products to foreign markets, from yarns to finished products. Modern design and high quality indicators ensure the competitiveness of products and allow them to take their rightful place in the international market.
Keywords: strategy, market, technology, textiles, network, yarn, product, enterprise, indicator, product
Annotatsiya
Oʻzbekiston toʻqimachilik va yengil sanoatining ishlab chiqarish korxonalari yuqori darajadagi texnologik tizimga ega boʻlgan ega yirik koʻp tarmoqli ishlab chiqarish majmuasidir. Korxonalar tashqi bozorga ip-kalavadan tortib, tayyor mahsulotgacha boʻlgan keng turdagi mahsulotlarni yetkazib berish imkoniyatiga ega. Zamonaviy dizayn va yuqori sifat koʻrsatkichlari mahsulotlarning raqobatbardoshligini ta’minlab, xalqaro bozorda munosib oʻrin egallash imkonini beradi.
Kalit soʻzlar: strategiya, bozor, texnologiya, toʻqimachilik, tarmoq, ip, mahsulot, korxona, koʻrsatkich, mahsulot
Аннотация
Производственные предприятия текстильной и легкой промышленности Узбекистана представляют собой крупный многопрофильный производственный комплекс с высоким уровнем оснащенности. Эти предприятия способны поставлять на зарубежные рынки широкий спектр продукции: от пряжи до готовой продукции. Современный дизайн и высокие показатели качества обеспечивают конкурентоспособность продукции и позволяют ей занять достойное место на международном рынке.
Ключевые слова: стратегия, рынок, технология, текстиль, сеть, пряжа, продукт, предприятие, показатель, продукт.










Комментарии