top of page

Ikramova Taxmina Latifovna

ree

TOʻQIMACHILIK KORXONALARINING MARKETING DASTURLARINI

RAQAMLASHTIRISH ASOSIDA SAMARADORLIGINI OSHIRISH

YOʻLLARI

Ikramova Taxmina Latifovna

Samarqand iqtisodiyot va servis instituti,

tayanch doktoranti

Annotatsiya

Maqolada iqtisodiyotni raqamlash sharoitida toʻqimachilik va tikish-trikotaj

korxonalarida marketing dasturlarining ahamiyati hamda ularning samaradorligini

oshirish yoʻllari tadqiq etilgan. Tadqiqotda marketing dasturlari korxonaning taktik

maqsadlariga erishishda asosiy vosita ekanligi taʼkidlanadi. Shu bilan birga,

zamonaviy toʻqimachilik ishlab chiqarishida avtomatlashtirish, sunʼiy intellekt va

raqamli texnologiyalarning qoʻllanilishi ishlab chiqarish samaradorligi bilan bir

qatorda marketing faoliyatidagi noaniqlik va tavakkalchilik omillarini kamaytirishga

xizmat qilishi asoslab berilgan. Mualliflar tomonidan marketing dasturlarini tuzishda

koʻp variantli ssenariy usuli va uni raqamlash imkoniyatlari taklif etilgan.

Kalit soʻzlar: raqobatbardoshlik, raqamli iqtisodiyot, marketing dasturi,

toʻqimachilik sanoati, avtomatlashtirish, sunʼiy intellekt, ssenariy usuli.

Аннотация

В статье исследуются значение и пути повышения эффективности

маркетинговых программ в условиях цифровизации экономики, особенно в

текстильных и швейно-трикотажных предприятиях. Подчёркивается, что

маркетинговые программы выступают важным инструментом достижения

тактических целей предприятия. Показано, что использование автоматизации,

искусственного интеллекта и цифровых технологий в современном текстильном

производстве не только повышает качество продукции, но и снижает уровень

неопределённости и рисков в маркетинговой деятельности. Авторами предложен

метод многовариантных сценариев при разработке маркетинговых программ и

возможности его цифровизации.

Ключевые слова: конкурентоспособность, цифровая экономика,

маркетинговая программа, текстильная промышленность, автоматизация,

искусственный интеллект, сценарный метод.

Abstract

The article examines the importance and ways of increasing the efficiency of

marketing programs in the context of economic digitalization, with a focus on textile

and garment enterprises. It is emphasized that marketing programs are a key tool for

achieving tactical business goals. The study shows that the application of automation,

artificial intelligence, and digital technologies in modern textile production not only

improves product quality but also reduces uncertainty and risks in marketing activities.

The authors propose a multi-scenario approach to the development of marketing

programs and highlight the potential for its digital implementation.

Keywords: competitiveness, digital economy, marketing program, textile

industry, automation, artificial intelligence, scenario method.


Комментарии


bottom of page