Ikramova Taxmina Latifovna
- Marketing jurnali 2025 yil, 9-son

- 2 окт.
- 2 мин. чтения

TOʻQIMACHILIK KORXONALARINING MARKETING DASTURLARINI
RAQAMLASHTIRISH ASOSIDA SAMARADORLIGINI OSHIRISH
YOʻLLARI
Ikramova Taxmina Latifovna
Samarqand iqtisodiyot va servis instituti,
tayanch doktoranti
E-mail: tahminaikromova400@gmail.com
Annotatsiya
Maqolada iqtisodiyotni raqamlash sharoitida toʻqimachilik va tikish-trikotaj
korxonalarida marketing dasturlarining ahamiyati hamda ularning samaradorligini
oshirish yoʻllari tadqiq etilgan. Tadqiqotda marketing dasturlari korxonaning taktik
maqsadlariga erishishda asosiy vosita ekanligi taʼkidlanadi. Shu bilan birga,
zamonaviy toʻqimachilik ishlab chiqarishida avtomatlashtirish, sunʼiy intellekt va
raqamli texnologiyalarning qoʻllanilishi ishlab chiqarish samaradorligi bilan bir
qatorda marketing faoliyatidagi noaniqlik va tavakkalchilik omillarini kamaytirishga
xizmat qilishi asoslab berilgan. Mualliflar tomonidan marketing dasturlarini tuzishda
koʻp variantli ssenariy usuli va uni raqamlash imkoniyatlari taklif etilgan.
Kalit soʻzlar: raqobatbardoshlik, raqamli iqtisodiyot, marketing dasturi,
toʻqimachilik sanoati, avtomatlashtirish, sunʼiy intellekt, ssenariy usuli.
Аннотация
В статье исследуются значение и пути повышения эффективности
маркетинговых программ в условиях цифровизации экономики, особенно в
текстильных и швейно-трикотажных предприятиях. Подчёркивается, что
маркетинговые программы выступают важным инструментом достижения
тактических целей предприятия. Показано, что использование автоматизации,
искусственного интеллекта и цифровых технологий в современном текстильном
производстве не только повышает качество продукции, но и снижает уровень
неопределённости и рисков в маркетинговой деятельности. Авторами предложен
метод многовариантных сценариев при разработке маркетинговых программ и
возможности его цифровизации.
Ключевые слова: конкурентоспособность, цифровая экономика,
маркетинговая программа, текстильная промышленность, автоматизация,
искусственный интеллект, сценарный метод.
Abstract
The article examines the importance and ways of increasing the efficiency of
marketing programs in the context of economic digitalization, with a focus on textile
and garment enterprises. It is emphasized that marketing programs are a key tool for
achieving tactical business goals. The study shows that the application of automation,
artificial intelligence, and digital technologies in modern textile production not only
improves product quality but also reduces uncertainty and risks in marketing activities.
The authors propose a multi-scenario approach to the development of marketing
programs and highlight the potential for its digital implementation.
Keywords: competitiveness, digital economy, marketing program, textile
industry, automation, artificial intelligence, scenario method.










Комментарии