Joʻrayeva Gulzira Ilhomjon qizi
- Marketing jurnali 5-son 2025 yil
- 4 июн.
- 2 мин. чтения

OʻZBEKISTONDA ELEKTRON TIJORATNING RIVOJLANISHI VA
UNING AHAMIYATI
Joʻrayeva Gulzira Ilhomjon qizi
“Biznes va tadbirkorlik oliy maktabi” tadqiqotchisi
Annotatsiya
Ushbu maqolada Oʻzbekiston Respublikasida elektron tijorat sohasining
shakllanishi va rivojlanish tendensiyalari, mavjud muammolar hamda ularni bartaraf
etish yoʻllari tahlil qilingan. Shuningdek, elektron tijorat infratuzilmasini yaratishda
axborot-kommunikatsiya texnologiyalarining (AKT) oʻrni va ahamiyati keng
yoritilgan. Raqamli toʻlov tizimlari, mobil ilovalar, internet platformalari va
maʼlumotlar xavfsizligi masalalari boʻyicha tahlillar keltirilib, elektron savdoning
samaradorligini oshirishda innovatsion texnologiyalar muhim omil sifatida
koʻrsatilgan. Tadqiqot yakunida Oʻzbekistonda elektron tijoratni yanada rivojlantirish
boʻyicha tavsiyalar ishlab chiqilgan.
Kalit soʻzlar: elektron tijorat, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, elektron
hujjat, internet resurslar, YaIM, yalpi qoʻshilgan qiymat.
Аннотация
В данной статье проанализированы процессы формирования и тенденции
развития сектора электронной коммерции в Республике Узбекистан, а также
существующие проблемы и пути их преодоления. Особое внимание уделено
роли и значению информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в
создании инфраструктуры электронной торговли. Проведён анализ цифровых
платёжных систем, мобильных приложений, интернет-платформ и вопросов
кибербезопасности. Также подчёркнута значимость инновационных технологий
как ключевого фактора повышения эффективности электронной коммерции. В
завершение представлены практические рекомендации по дальнейшему
развитию электронной коммерции в Узбекистане.
Ключевые слова: электронная коммерция, информационно-
коммуникационные технологии, электронные документы, интернет-ресурсы,
ВВП, валовая добавленная стоимость.
Abstract
This article analyzes the formation and development trends of the e-commerce
sector in the Republic of Uzbekistan, as well as the existing challenges and ways to
overcome them. It also highlights the role and importance of information and
communication technologies (ICT) in the creation of e-commerce infrastructure. The
article presents an analysis of digital payment systems, mobile applications, internet
platforms, and data security issues, emphasizing the role of innovative technologies as
a key factor in increasing the efficiency of electronic commerce. The study concludes
with practical recommendations for further development of e-commerce in Uzbekistan.
Keywords: E-commerce, information and communication technologies,
electronic documents, internet resources, GDP, gross added value.
Comments