top of page

Joʻrayeva Gulzira Ilhomjon qizi

ree

OʻZBEKISTONDA ELEKTRON TIJORATNING RIVOJLANISHI VA

UNING AHAMIYATI

Joʻrayeva Gulzira Ilhomjon qizi

“Biznes va tadbirkorlik oliy maktabi” tadqiqotchisi

Annotatsiya

Ushbu maqolada Oʻzbekiston Respublikasida elektron tijorat sohasining

shakllanishi va rivojlanish tendensiyalari, mavjud muammolar hamda ularni bartaraf

etish yoʻllari tahlil qilingan. Shuningdek, elektron tijorat infratuzilmasini yaratishda

axborot-kommunikatsiya texnologiyalarining (AKT) oʻrni va ahamiyati keng

yoritilgan. Raqamli toʻlov tizimlari, mobil ilovalar, internet platformalari va

maʼlumotlar xavfsizligi masalalari boʻyicha tahlillar keltirilib, elektron savdoning

samaradorligini oshirishda innovatsion texnologiyalar muhim omil sifatida

koʻrsatilgan. Tadqiqot yakunida Oʻzbekistonda elektron tijoratni yanada rivojlantirish

boʻyicha tavsiyalar ishlab chiqilgan.

Kalit soʻzlar: elektron tijorat, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, elektron

hujjat, internet resurslar, YaIM, yalpi qoʻshilgan qiymat.

Аннотация

В данной статье проанализированы процессы формирования и тенденции

развития сектора электронной коммерции в Республике Узбекистан, а также

существующие проблемы и пути их преодоления. Особое внимание уделено

роли и значению информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в

создании инфраструктуры электронной торговли. Проведён анализ цифровых

платёжных систем, мобильных приложений, интернет-платформ и вопросов

кибербезопасности. Также подчёркнута значимость инновационных технологий

как ключевого фактора повышения эффективности электронной коммерции. В

завершение представлены практические рекомендации по дальнейшему

развитию электронной коммерции в Узбекистане.

Ключевые слова: электронная коммерция, информационно-

коммуникационные технологии, электронные документы, интернет-ресурсы,

ВВП, валовая добавленная стоимость.

Abstract

This article analyzes the formation and development trends of the e-commerce

sector in the Republic of Uzbekistan, as well as the existing challenges and ways to

overcome them. It also highlights the role and importance of information and

communication technologies (ICT) in the creation of e-commerce infrastructure. The

article presents an analysis of digital payment systems, mobile applications, internet

platforms, and data security issues, emphasizing the role of innovative technologies as

a key factor in increasing the efficiency of electronic commerce. The study concludes

with practical recommendations for further development of e-commerce in Uzbekistan.

Keywords: E-commerce, information and communication technologies,

electronic documents, internet resources, GDP, gross added value.



Comments


bottom of page