Karrieva Yakutjan Karimovna
- Marketing jurnali 2-son

- 13 мая 2024 г.
- 2 мин. чтения

MARKETING STRATEGY IN HIGHER EDUCATION SYSTEM OF UZBEKISTAN AND ITS IMPLEMENTATION MECHANISMS
Karrieva Yakutjan Karimovna
Doctor of economics, professor. TSUE.
Nematov Inoyatilla Ubaydullaevich
PhD. Ministry of Higher Education, Science and Innovation of the Republic of Uzbakistan.
Abstract. This article is devoted to the marketing strategy and the mechanisms of its implementation in the higher education system of Uzbekistan, it analyzes the main types of marketing strategies used in the field of higher education and their main directions, the essence of the market of educational services and educational services is highlighted. specific features of services are based, marketing strategy in the higher education system and mechanisms of its implementation are researched, systematic work and main indicators implemented in the higher education system are analyzed, supply and demand for highly educated personnel is analyzed
Key words: higher education,marketing in the higher education system, education system, marketing, strategy, marketing strategy, system, mechanism, mechanism of strategies, higher education. human resources, higher education system, market of educational services, mechanisms of implementation of marketing strategy, higher education sector, types of marketing strategy, higher education institutions, "portfolio of orders", "students and practice department", state education standards, training of qualified personnel, international standards, development concept, competition in education, higher education institutions, ranking of universities, demand and supply in higher education.
Аннотация. Данная статья посвящена маркетинговой стратегии и механизмам ее реализации в системе высшего образования Узбекистана, анализируются основные виды маркетинговых стратегий, используемых в сфере высшего образования и их основные направления, сущность рынка образовательных услуг. и образовательных услуг. обоснованы особенности услуг, исследована стратегия маркетинга в системе высшего образования и механизмы ее реализации, проанализирована систематическая работа и основные показатели, реализуемые в системе высшего образования, проанализирован спрос и предложение на высокообразованные кадры
Ключевые слова: высшее образование, маркетинг в системе высшего образования, система образования, маркетинг, стратегия, маркетинговая стратегия, система, механизм, механизм стратегии, высшее образование. человеческие ресурсы, система высшего образования, рынок образовательных услуг, механизмы реализации маркетинговой стратегии, сфера высшего образования, виды маркетинговой стратегии, вузы, «портфель заказов», «студентско-практиковочный отдел», государственные стандарты образования, обучение квалифицированных кадров, международные стандарты, концепция развития, конкуренция в образовании, высшие учебные заведения, рейтинг вузов, спрос и предложение в сфере высшего образования.










Комментарии