Maksumov Azizxon Nodir oʻgʻli
- Marketing jurnali 2025 yil, 6-son

- 5 июл.
- 2 мин. чтения

HUDUDLARNING TURIZM SOHASINI RIVOJLANTIRISHDA XORIJIY
TAJRIBALARDAN FOYDALANISH
Maksumov Azizxon Nodir oʻgʻli
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti
mustaqil tadqiqotchisi
Annotatsiya
Ushbu maqola hududlarda turizm sohasini rivojlantirish boʻyicha xorijiy tajribani
tahlil qilishga bagʻishlangan boʻlib, turizmning mintaqaviy iqtisodiyot, ijtimoiymadaniy
muhit va ekologik barqarorlikka taʼsiri, xorijiy davlatlarning (Ispaniya,
Italiya, Malayziya va Janubiy Koreya) muvaffaqiyatli tajribalari va ularni Oʻzbekiston,
xususan, Fargʻona vodiysi sharoitida qoʻllash imkoniyatlari koʻrib chiqildi. Nazariy
asoslar jahon va mahalliy olimlarning tadqiqotlariga asoslandi, shuningdek,
mintaqaviy turizmni rivojlantirishning asosiy omillari tahlil qilindi. Maqolada
Oʻzbekistonda xorijiy tajribani joriy qilishdagi muammolar, ularning yechimlari, ilmiy
xulosalar va amaliy takliflar taqdim etilgan.
Kalit soʻzlar: mintaqaviy iqtisodiyot, barqaror turizm, hududiy differensiatsiya,
mintaqaviy brend, turizm xizmatlari eksporti.
Аннотация
Данная статья посвящена анализу зарубежного опыта развития туризма в
регионах, с акцентом на влияние туризма на региональную экономику,
социально-культурную среду и экологическую устойчивость. Рассмотрены
успешные практики зарубежных стран (Испания, Италия, Малайзия и Южная
Корея) и возможности их применения в условиях Узбекистана, особенно в
Ферганской долине. Теоретической основой исследования послужили труды
отечественных и зарубежных ученых, проведён анализ ключевых факторов
регионального развития туризма. В статье представлены проблемы внедрения
зарубежного опыта в Узбекистане, пути их решения, научные выводы и
практические рекомендации.
Ключевые слова: региональная экономика, устойчивый туризм,
территориальная дифференциация, региональный бренд, экспорт туристических
услуг.
Abstract
This article focuses on analyzing international practices in regional tourism
development, highlighting tourismʼs impact on regional economies, socio-cultural
environments, and ecological sustainability. It examines successful experiences from
foreign countries (Spain, Italy, Malaysia, and South Korea) and their potential
adaptation in Uzbekistan, particularly in the Fergana Valley context. The theoretical
framework is based on global and local scholarly studies, with an analysis of key
factors driving regional tourism growth. The paper also discusses challenges in implementing international practices in Uzbekistan, their possible solutions, scientific
conclusions, and practical recommendations.
Keywords: regional economy, sustainable tourism, territorial differentiation,
regional branding, tourism service exports.










Комментарии