top of page

Mamadaliyev Anazxon Ziyodillayevich


ree

SANOAT KLASTERLARINING RAQAMLI TRANSFORMATSIYASI VA ISTIQBOLI RIVOJLANISH TENDENSIYALARI

Mamadaliyev Anazxon Ziyodillayevich

Namangan muxandislik-qurilish instituti dotsenti v.b., PhD

Annotatsiya

Butun dunyo boʻylab ishlab chiqarish tarmoqlari “Sanoat 4.0” inqilobi ostonasida turibdi, bu jismoniy va virtual olamni birlashtiruvchi paradigmadir. Oʻzbekistonda shakllanayotgan sanoat klasterlari jumladan, toʻqimachilik klasterlari ham global raqamli  tayyor boʻlolishi uchun aniq strategik yoʻnalishlar kerak. Ushbu maqolada Oʻzbekiston toʻqimachilik va tikuvchilik sanoatini raqamli transformatsiyalashdagi asosiy muammolarni aniqlashga qaratilgan. Ushbu tadqiqot toʻqimachilik va tikuv-trikotaj sanoatining raqamli transformatsiyaga oʻtishdagi asosiy toʻsiqlarni aniqlash va ularni yumshatish strategiyasini taklif qilish boʻyicha asosiy yondashuvlarni belgilab berishga yordam beradi. 

Kalit soʻzlar: sanoat, transformatsiya, klaster, raqamlashtirish, strategiya, raqamli transformatsiya, toʻqimachilik, tikuv-trikotaj. 

Аннотация

Производственные сети по всему миру находятся на пороге революции «Индустрия 4.0» — парадигмы, объединяющей физический и виртуальный миры. Чтобы текстильные кластеры, формирующиеся в Узбекистане, были глобально готовы к цифровым технологиям, необходимы четкие стратегические направления. В данной статье ставится задача выявить основные проблемы цифровой трансформации текстильной и швейной промышленности Узбекистана. Это исследование помогает определить основные подходы к выявлению основных препятствий на пути цифровой трансформации текстильной и швейной промышленности и предложить стратегии их устранения.

Ключевые слова: ромышленность, трансформация, кластер, цифровизация, стратегия, цифровая трансформация, текстиль, шитье-вязание.

Annotation

Manufacturing networks around the world are on the brink of the Industry 4.0 revolution, a paradigm that combines the physical and virtual worlds. In order for the textile clusters forming in Uzbekistan to be globally digital ready, clear strategic directions are needed. This article aims to identify the main problems in the digital transformation of the textile and clothing industry of Uzbekistan. This study helps to identify key approaches to identify key barriers to digital transformation of the textile and apparel industry and propose mitigation strategies.

Keywords: Industry, transformation, cluster, digitalization, strategy, digital transformation, textile, sewing-knitting.



 

Комментарии


bottom of page