Mirisayev Abduraxman Abdulaxatovich
- Marketing jurnal 9-son

- 10 дек. 2024 г.
- 2 мин. чтения

KORXONALAR YANGI XALQARO BOZORLARGA KIRISH STRATEGIYALARINI ISHLAB CHIQISHGA USLUBIY YONDASHUVLAR
Mirisayev Abduraxman Abdulaxatovich Alfraganus Universiteti, “Iqtisodiyot” kafedrasi professori v.b., PhDE-mail: abdurahmonm77@mail.ru
Annotatsiya
Ushbu maqolada xo‘jalik yurituvchi sub’ektlarning xalqaro bozorlarga chiqish xususiyatlari ko‘rib chiqiladi. Kompaniyaning tashqi bozorlarga kirish jarayonining asosiy tarkibiy qismlari aniqlanadi. Korxona rahbariyatini xalqaro bozorlarni rivojlantirish jarayonini boshlashga undashi mumkin bo‘lgan omillarga alohida e’tibor qaratiladi. Shuningdek, maqolada xalqaro bozorlarga chiqishning asosiy strategik yo‘nalishlari va strategiyalaridan foydalanish samaradorligini belgilovchi asosiy omillar ko‘rib chiqiladi. Tashkilotlarning yangi bozorlarga kirishi uchun asosiy strategiyalarni qo‘llashning asosliligi nuqtayi nazaridan tahlil qilinadi. Asosiy ilmiy natija sifatida tashkilotlarning xalqaro bozorlarga chiqish elementlarini joriy etishdan oldin o‘z oldiga qo‘ygan maqsad va ustuvorliklari aniqlanadi. Bundan tashqari, eng ko‘p qo‘llaniladigan bozor tasniflari ko‘rib chiqildi, ular kompaniyaning yangi bozordagi kelajakdagi pozitsiyasini aniqroq tushunish uchun foydalaniladi. Bunga asoslanib, tashkilotning maqsadli rivojlanishi mumkin bo‘lgan bozorni tahlil qilish uchun ishlatilishi mumkin bo‘lgan eng muhim strategiyalari taklif etiladi.
Kalit so‘zlar: xalqaro bozor, biznes strategiyasi, diversifikatsiya, xalqaro biznes, jahon savdosi, xavf tahlili, tashqi boshqaruv tizimi.
Аннотация
В данной статье рассматриваются характеристики субъектов хозяйствования, выходящих на международные рынки. Определены основные составляющие выхода компании на зарубежные рынки. Особое внимание уделено факторам, которые могут побудить руководство предприятия начать процесс освоения международных рынков. Также в статье рассмотрены основные стратегические направления и основные факторы, определяющие эффективность использования стратегий выхода на международные рынки. Анализируется с точки зрения обоснованности применения основных стратегий организаций для выхода на новые рынки. В качестве основного научного результата определены цели и приоритеты, поставленные организациями перед внедрением элементов выхода на международные рынки. Кроме того, были рассмотрены наиболее часто используемые рыночные классификации, которые используются для лучшего понимания будущего положения компании на новом рынке. На основании этого предлагаются наиболее важные стратегии, которые можно использовать для анализа целевого рынка организации.
Ключевые слова: международный рынок, бизнес-стратегия, диверсификация, международный бизнес, мировая торговля, анализ рисков, система внешнего управления.
Abstract
This article examines the features of business entities entering international markets. The main components of the company's entry into foreign markets are identified. Particular attention is paid to factors that can encourage the management of the enterprise to begin the process of developing international markets. The article also examines the main factors determining the effectiveness of using the main strategic directions and strategies for entering international markets. The justification for the use of the main strategies for organizations to enter new markets is analyzed. As the main scientific result, the goals and priorities that organizations set for themselves before introducing elements of entry into international markets are determined. In addition, the most commonly used market classifications were considered, which are used to more clearly understand the future position of the company in the new market. Based on this, the most important strategies that can be used to analyze the market in which the organization can develop purposefully are proposed.
Keywords: international market, business strategy, diversification, international business, world trade, risk analysis, external management system.










Комментарии