Musaxonov Rustam Musaxon oʻgʻli
- Marketing jurnali 5-son 2025 yil
- 5 июн.
- 2 мин. чтения

QURILISH MATERIALLARI SANOATIDA STRATEGIK BOSHQARUVNING NAZARIY ASOSLARI
Musaxonov Rustam Musaxon oʻgʻli
Toshkent kimyo-texnologiya instituti,
“Sanoat muhandisligi va menejmenti” fakulteti,
“Sanoat iqtisodiyoti va menejmenti” kafedrasi doktoranti,
ORCID: 0009-0002-9003-4978
E-mail: ron25my@gmail.com
Annotatsiya
Ushbu maqolada qurilish materiallari sanoatida strategik boshqaruvning nazariy asoslari tahlil qilinadi. Maqolada strategik boshqaruvning asosiy tushunchalari, tamoyillari va modellarini, shuningdek, qurilish materiallari sanoatining oʻziga xos xususiyatlarini tahlil qilishga eʼtibor qaratilgan. Adabiyotlar tahlili, mavjud metodologiyalar va natijalar strategik qarorlar qabul qilish jarayoniga yordam beradigan usullarni ochib beradi. Maqolada, shuningdek, qurilish materiallari sanoatida strategik boshqaruvni amalga oshirishdagi muammolar va istiqbolli yoʻnalishlar muhokama qilinadi. Xulosa qismida asosiy xulosalar umumlashtirilgan.
Kalit soʻzlar: Strategik boshqaruv, qurilish materiallari sanoati, raqobat muhiti, SWOT (kuchli, kuchsiz, imkoniyatlar va tahdidlar) tahlili, PEST (siyosiy, iqtisodiy, ijtimoiy va texnologik faktorlar) tahlili, portfel tahlili, strategik rejalashtirish, raqobat strategiyalari, innovatsiyalar, barqarorlik, risklarni boshqarish.
Аннотация
В данной статье анализируются теоретические основы стратегического управления в промышленности строительных материалов. Основное внимание уделено ключевым понятиям, принципам и моделям стратегического управления, а также особенностям отрасли строительных материалов. Анализ литературы, существующих методологий и результатов раскрывает методы, способствующие принятию стратегических решений. Также обсуждаются проблемы и перспективные направления реализации стратегического управления в отрасли строительных материалов. В заключении обобщены основные выводы.
Ключевые слова: стратегическое управление, промышленность строительных материалов, конкурентная среда, SWOT-анализ, PEST-анализ, портфельный анализ, стратегическое планирование, конкурентные стратегии, инновации, устойчивость, управление рисками.
Abstract
This article analyzes the theoretical foundations of strategic management in the construction materials industry. It focuses on key concepts, principles, and models of strategic management, as well as the specific characteristics of the construction materials sector. The analysis of literature, existing methodologies, and findings highlights tools that support strategic decision-making. The article also discusses challenges and promising directions for implementing strategic management in this industry. The conclusion summarizes the main findings.
Keywords: strategic management, construction materials industry, competitive environment, SWOT analysis, PEST analysis, portfolio analysis, strategic planning, competitive strategies, innovation, sustainability, risk management.
Comentarios