top of page

Nasrullayev Nurbek Baxtiyarovich

Обновлено: 9 сент.

ree

TEMIR YO‘L TRANSPORTI TIZIMINING IQTISODIY

SAMARADORLIGINI TAHLIL QILISH VA BAHOLASH USULLARI

Nasrullayev Nurbek Baxtiyarovich

Muhammad al-Xorazmiy nomidagi

Toshkent axborot texnologiyalari universiteti,

mustaqil tadqiqotchi,

ORCID: 0000-0003-1818-2706

Annotatsiya

Ushbu maqolada transport tizimining, xususan, temir yo‘l transportining iqtisodiy

samaradorligini baholash usullari va ko‘rsatkichlari keng tahlil qilinadi. Jahon tajribasi

va O‘zbekiston sharoitida mavjud yondashuvlar, ularning ustun va zaif jihatlari

o‘rganiladi. Temir yo‘l transportining samaradorligini baholashda statik va dinamik

yondashuvlar, shuningdek, oqimli jarayonlar tahlili asosida ishlab chiqilgan kompleks

ko‘rsatkichlar tizimi taklif etiladi. Tadqiqotda transport strategiyasining natijadorligi,

infratuzilma rivoji, rentabellik va xizmatlar sifati kabi mezonlar asosida baholashning

tizimli metodologiyasi ishlab chiqiladi.

Kalit so‘zlar: temir yo‘l transporti, iqtisodiy samaradorlik, baholash usullari,

logistika, oqimli jarayon, rentabellik, transport strategiyasi, infratuzilma, statik va

dinamik samaradorlik.

Аннотация

В статье рассматриваются методы и показатели оценки экономической

эффективности транспортной системы, особенно железнодорожного транспорта.

Проанализированы международный опыт и особенности подходов в условиях

Узбекистана. Предлагается система комплексных показателей, основанная на

анализе потоковых процессов, а также статических и динамических аспектов

эффективности. В исследовании разработана методология системной оценки

эффективности транспортной стратегии, развития инфраструктуры,

рентабельности и качества услуг.

Ключевые слова: железнодорожный транспорт, экономическая

эффективность, методы оценки, логистика, потоковые процессы,

рентабельность, транспортная стратегия, инфраструктура, статическая и

динамическая эффективность.

Abstract

This article examines the methods and indicators used to evaluate the economic

efficiency of the transport system, particularly the railway sector. It analyzes global

practices and contextualizes them within Uzbekistan’s transport development. A

comprehensive system of indicators based on flow process analysis and both static and

dynamic efficiency perspectives is proposed. The study develops a systematic

methodology for assessing transport strategy performance, infrastructure development,

profitability, and service quality.

Keywords: railway transport, economic efficiency, evaluation methods, logistics,

flow processes, profitability, transport strategy, infrastructure, static and dynamic

efficiency.


Комментарии


bottom of page