Rustamov Narzillo Istamovich
- Marketing jurnali 7-son, 2025-yil
- 4 авг.
- 1 мин. чтения

MAKROIQTISODIYOTDA ISTEʼMOL TALABI NAZARIYASI VA UNING
MARKETING TADQIQOTLARIDA QOʻLLANILISHI
Rustamov Narzillo Istamovich
Toshkent amaliy fanlar universiteti
Tarmoqlar iqtisodiyoti va buxgalteriyasi
kafedrasi mudiri, i.f.f.d. (PhD), dotsent
Annotatsiya
Ushbu maqolada isteʼmol talabi nazariyasi makroiqtisodiy tahlil obyekti sifatida
yoritilgan, undan marketing boʻyicha tadqiqotlarni olib borishda foydalanish yoʻllari
koʻrsatib berilgan
Kalit soʻzlar: isteʼmol, ixtiyordagi daromad, isteʼmolga cheklangan moyillik,
isteʼmol funksiyasi, nisbiy daromadlar nazariyasi, hayot davri nazariyasi, Snob
samarasi, Veblen samarasi.
Аннотация
В статье освещена теория спроса потребителя как объекта
макроэкономического анализа, доказаны путы использования его в проведении
маркетинговых исследований.
Ключевые слова: потребления. располагаемый доход, предельный
склонность потреблению, функция потребления, теория относительного дохода,
теория жизненного цикла, эффект Сноба, эффект Веблена.
Abstract
The article covers the theory of consumer demand as an object of macroeconomic
analysis and proves the limitations of its use in conducting marketing research.
Keywords: consumption, disposable income, marginal propensity to consume,
consumption function, relative income theory, life cycle theory, Snob effect, Veblen
effect.
Comments