Safarov Alisher Yunusaliyevich
- Marketing jurnali 5-son 2025 yil

- 4 июн.
- 1 мин. чтения

TELEVIZYON REKLAMALARIDA RATSIONAL JOZIBADORLIK
ELEMENTLARIDAN FOYDALANISH
Safarov Alisher Yunusaliyevich
Oriental universiteti tadqiqotchisi
ORCID:0000-0001-6326-5821
E-mail: ali_1985.05@mail.ru
Annotatsiya
Maqolada televizion reklamalarda ratsional jozibadorlik elementlaridan
foydalanishning ahamiyati, turlari va qoʻllanilishi misollar bilan tahlil qilindi.
Ratsional jozibadorliklar – solishtirma, bir tomonlama va ikki tomonlama xabarlar
asosida tasniflanib, ularning brendlarni targʻib qilishdagi samaradorligi koʻrib chiqildi.
Tadqiqotda BMW, Tide, Nestle, Oral-B kabi taniqli brendlarning reklama
strategiyalari tahlil qilindi. Shuningdek, ratsional jozibadorliklarni tanlashda reklama
maqsadlari, auditoriya psixologiyasi va mahsulot xususiyatlarining taʼsiri taʼkidlandi.
Kalit soʻzlar: televizion reklama, ratsional jozibadorlik, solishtirma xabar, bir
tomonlama xabar, ikki tomonlama xabar, brend imiji.
Аннотация
В статье анализируются важность, виды и области применения элементов
рациональной привлекательности в телевизионной рекламе на основе
конкретных примеров. Рациональные привлекательности классифицируются на
основе сравнительных, односторонних и двусторонних сообщений, а также
изучается их эффективность в продвижении брендов. В исследовании
анализируются рекламные стратегии таких известных брендов, как BMW, Tide,
Nestle и Oral-B, а также подчеркивается влияние целей рекламы, психологии
аудитории и характеристик продукта на выбор рациональных
привлекательностей.
Ключевые слова: телевизионная реклама, рациональная
привлекательность, сравнительное сообщение, одностороннее сообщение,
двустороннее сообщение, имидж бренда.
Abstract
The article analyzes the importance, types and application of rational appeal
elements in television advertising with examples. Rational appeals are classified based
on comparative, one-sided and two-sided messages, and their effectiveness in
promoting brands is considered. The study analyzes the advertising strategies of such
well-known brands as BMW, Tide, Nestle, Oral-B, and also emphasizes the influence
of advertising objectives, audience psychology and product characteristics on the
selection of rational appeals.
Keywords: television advertising, rational appeal, comparative message, oneway
message, two-way message, brand image.










Комментарии