Xidirov Sherzod Olimovich
- Marketing jurnali 7-son, 2025-yil

- 4 авг.
- 1 мин. чтения

KORXONA RAQOBATBARDOSHLIGINI OSHIRISHGA
YOʻNALTIRILGAN STRATEGIK MARKETING YONDASHUVLARI
Xidirov Sherzod Olimovich
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti
“Marketing” kafedrasi mustaqil izlanuvchisi
Annotatsiya
Ushbu maqolada korxona raqobatbardoshligini oshirishda strategik marketing
yondashuvlarining oʻrni va ahamiyati tahlil qilingan. Marketing strategiyalarining
toʻgʻri tanlanishi va ularni maqsadli ravishda qoʻllash orqali mahsulot yoki xizmatning
bozordagi ustunligi taʼminlanishi mumkin. Maqolada STP modeli, differensiallashuv
strategiyasi, qiymat zanjiri va raqamli marketing vositalari asosida raqobat ustunligini
shakllantirish yondashuvlari koʻrib chiqilgan. Empirik tahlil asosida strategik
marketing yondashuvlarining samaradorligi baholanib, amaliy tavsiyalar ishlab
chiqilgan.
Kalit soʻzlar: strategik marketing, raqobatbardoshlik, STP modeli, pozitsiyalash,
differensiallashuv, qiymat zanjiri.
Аннотация
В данной статье проанализированы роль и значение стратегических
маркетинговых подходов в повышении конкурентоспособности предприятия.
Показано, что правильный выбор маркетинговых стратегий и их
целенаправленное применение обеспечивают преимущество продукции или
услуги на рынке. В статье рассматриваются подходы к формированию
конкурентных преимуществ на основе модели STP, стратегии дифференциации,
цепочки создания ценности и цифровых маркетинговых инструментов. На
основе эмпирического анализа оценена эффективность стратегических
маркетинговых подходов и разработаны практические рекомендации.
Ключевые слова: стратегический маркетинг, конкурентоспособность,
модель STP, позиционирование, дифференциация, цепочка создания ценности
Abstract
This article analyzes the role and importance of strategic marketing approaches in
enhancing enterprise competitiveness. It demonstrates that the correct selection and
targeted implementation of marketing strategies can ensure a product or serviceʼs
advantage in the market. The paper explores approaches to achieving competitive
advantage based on the STP model, differentiation strategy, value chain, and digital
marketing tools. Based on empirical analysis, the effectiveness of strategic marketing
approaches is assessed, and practical recommendations are developed.
Keywords: strategic marketing, competitiveness, STP model, positioning,
differentiation, value chain










Комментарии