top of page

Xidirov Sherzod Olimovich

ree

KORXONA RAQOBATBARDOSHLIGINI OSHIRISHGA

YOʻNALTIRILGAN STRATEGIK MARKETING YONDASHUVLARI

Xidirov Sherzod Olimovich

Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti

“Marketing” kafedrasi mustaqil izlanuvchisi

Annotatsiya

Ushbu maqolada korxona raqobatbardoshligini oshirishda strategik marketing

yondashuvlarining oʻrni va ahamiyati tahlil qilingan. Marketing strategiyalarining

toʻgʻri tanlanishi va ularni maqsadli ravishda qoʻllash orqali mahsulot yoki xizmatning

bozordagi ustunligi taʼminlanishi mumkin. Maqolada STP modeli, differensiallashuv

strategiyasi, qiymat zanjiri va raqamli marketing vositalari asosida raqobat ustunligini

shakllantirish yondashuvlari koʻrib chiqilgan. Empirik tahlil asosida strategik

marketing yondashuvlarining samaradorligi baholanib, amaliy tavsiyalar ishlab

chiqilgan.

Kalit soʻzlar: strategik marketing, raqobatbardoshlik, STP modeli, pozitsiyalash,

differensiallashuv, qiymat zanjiri.

Аннотация

В данной статье проанализированы роль и значение стратегических

маркетинговых подходов в повышении конкурентоспособности предприятия.

Показано, что правильный выбор маркетинговых стратегий и их

целенаправленное применение обеспечивают преимущество продукции или

услуги на рынке. В статье рассматриваются подходы к формированию

конкурентных преимуществ на основе модели STP, стратегии дифференциации,

цепочки создания ценности и цифровых маркетинговых инструментов. На

основе эмпирического анализа оценена эффективность стратегических

маркетинговых подходов и разработаны практические рекомендации.

Ключевые слова: стратегический маркетинг, конкурентоспособность,

модель STP, позиционирование, дифференциация, цепочка создания ценности

Abstract

This article analyzes the role and importance of strategic marketing approaches in

enhancing enterprise competitiveness. It demonstrates that the correct selection and

targeted implementation of marketing strategies can ensure a product or serviceʼs

advantage in the market. The paper explores approaches to achieving competitive

advantage based on the STP model, differentiation strategy, value chain, and digital

marketing tools. Based on empirical analysis, the effectiveness of strategic marketing

approaches is assessed, and practical recommendations are developed.

Keywords: strategic marketing, competitiveness, STP model, positioning,

differentiation, value chain


Комментарии


bottom of page