Xotamov Ibodullo Sadulloyevich
- Marketing jurnali 4-son 2025-yil
- 5 мая
- 1 мин. чтения

OʻZBEKISTONDA CHIQINDILARNI QAYTA ISHLASH TIZIMINI TAKOMILLASHTIRISH
Xotamov Ibodullo Sadulloyevich Toshkent menejment va iqtisodiyot instituti, Iqtisodiyot kafedrasi professori, i.f.n. ORCID: 0000-0001-9141-6500 E-mail: xotamov.ibodulla@timeedu.uz
Annotatsiya Ushbu maqolada Oʻzbekistonda chiqindilarni qayta ishlash tizimining hozirgi holati, mavjud muammolar, ularni bartaraf etish yoʻllari hamda zamonaviy texnologiyalarni joriy etish istiqbollari tahlil qilingan. Soʻnggi yillarda mamlakatda ekologik muvozanatni saqlash, chiqindilarni samarali boshqarish va ularni iqtisodiy resursga aylantirish boʻyicha qator islohotlar amalga oshirilayotgan boʻlsa-da, chiqindilarni ajratib yigʻish, ularni qayta ishlash va utilizatsiya qilish tizimi hali ham toʻliq shakllanmagan. Tadqiqotda chiqindilar bilan ishlashning huquqiy, texnik va iqtisodiy jihatlari, mavjud infratuzilma holati, xususiy sektor ishtiroki hamda aholi oʻrtasida ekologik madaniyatning pastligi kabi omillar tahlil etiladi. Shuningdek, xorijiy davlatlar tajribasiga asoslangan holda, Oʻzbekiston sharoitiga mos keluvchi innovatsion yechimlar taklif etiladi. Kalit soʻzlar: chiqindilarni qayta ishlash, ekologik muammolar, barqaror rivojlanish, atrof-muhit muhofazasi, aylanma iqtisodiyot, innovatsion texnologiyalar, ekologik madaniyat, infratuzilma, resurslar tiklanishi. Аннотация В статье исследуется роль и значение технологий искусственного интеллекта в электронной коммерции. Подробно проанализирована роль систем искусственного интеллекта в улучшении клиентского опыта, предоставлении персонализированных услуг, оптимизации маркетинговых стратегий и автоматизации бизнес-процессов. В исследовании также освещается влияние технологий, разработанных на основе искусственного интеллекта, на перспективы развития электронной коммерции. Результаты показывают, что искусственный интеллект становится важным инструментом для повышения конкурентоспособности и роста продаж в электронной коммерции. Ключевые слова: электронная коммерция, искусственный интеллект, клиентский опыт, персонализация, цифровой маркетинг.










Комментарии