Yaxyoxonov Niyozxoʻja Baxroil oʻgʻli
- Marketing jurnal 3 son 2025-yil
- 8 апр.
- 1 мин. чтения

APPLE KOMPANIYASINING MARKETING STRATEGIYALARIDAN
FOYDALANISH TAHLILI
Yaxyoxonov Niyozxoʻja Baxroil oʻgʻli
Samarqand iqtisodiyot va servis
instituti “Marketing” kafedrasi dotsent v.b., PhD
E-pochta: niyozxon93@bk.ru
Annotatsiya
Ushbu maqolada Apple transmilliy kompaniyasining xalqaro marketing
strategiyalari chuqur tahlil qilinib, ularning muvaffaqiyatga erishishdagi oʻrni ochib
berilgan. Xususan, mahsulot differensiatsiyasi, premium narx strategiyasi, brend
sodiqligi va globalizatsiyalashgan marketing yondashuvlari asosida yaratilgan
marketing fokuslari koʻrib chiqilgan. Shuningdek, Apple kompaniyasining mijozlarga
psixologik taʼsir oʻtkazuvchi strategik marketing elementlari ham tahlil etilgan. Bu
tajribalarning mahalliy kompaniyalar uchun ahamiyati alohida baholangan.
Kalit soʻzlar: Apple, xalqaro marketing, differensiatsiya, global strategiya,
brend, innovatsiya, sodiqlik, langar effekti
Аннотация
В данной статье рассматриваются международные маркетинговые
стратегии транснациональной компании Apple, а также анализируется их роль в
достижении рыночного успеха. Основное внимание уделено стратегическим
подходам, таким как дифференциация продукта, премиальное ценообразование,
глобализация маркетинга и построение бренда. Также описаны психологические
методы воздействия на потребителей, применяемые Apple. Рассмотрены
возможности применения данных стратегий в местных компаниях.
Ключевые слова: Apple, международный маркетинг, дифференциация,
глобальная стратегия, бренд, инновации, лояльность, эффект якоря.
Abstract
This article explores the international marketing strategies of the multinational
corporation Apple, analyzing their role in achieving global market success. It
emphasizes key approaches such as product differentiation, premium pricing, brand
loyalty, and standardized global strategies. The paper also investigates psychological
marketing tools used by Apple to influence consumer behavior. The applicability of
these strategies to local enterprises is discussed in depth.
Keywords: Apple, international marketing, differentiation, global strategy,
brand, innovation, loyalty, anchor effect.
Comments